press release only in german

«Diese Porträts werden zwar Selfportrait genannt, aber es ist unschwer zu erkennen, dass die Settings für die Personen aus der Welt des Films und TV-Serien stammen. Gerade in einer von Medien geprägten Welt, in der unsere Realität und die Wahrnehmung von Personen öffentlichen Interesses von Bildern gesteuert werden, ist dieses Thema von einiger Brisanz. Im Spiel des Selbst mit der virtuellen Welt des Films, mit medialen Situationen vermag die Malerei hier neue Erkenntnisse durch andere Sehweisen zu bieten. Denn es gelingt Georgine Ingold durch einfachste Abstraktionen, durch deutliche erkennbare Pinselstriche Gesichter und Figuren samt ihrem Umfeld in neue Bedeutungshorizonte zu transformieren.»

Lioba Reddeker, Kuratorin HangART 7, Salzburg/Wien, 2008

-

True, these are called Selfportrait, but is is not hard to recognise that the settings for the people come from the world of film and TV series. Precisely in a world shaped by the media, in which our reality and the perception of people of public interest is guided or replaced by pictures, this subject is of some explosiveness. In the interplay of the self and the virtual world of the film, with media situations, the painting may here offer new understanding through other ways of seeing. Because, through the simplest of abstractions, through clearly recognisable rushstrokes, Georgine Ingold manages to transform faces and figures, complete with their surroundings, into completely new horizons of meaning.

Lioba Reddeker, Curator HangArt 7, Salzburg/Wien, 2008

only in german

Georgine Ingold
SELF-PORTRAIT PART II